دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری

اینگونه فضای اداری جذاب داشته باشیم

امروز فضای کسب‌وکار بسیار بیش از گذشته رقابتی شده و موفقیت یک کسب‌وکار درگرو عوامل مختلفی است که یکی از مهم‌ترین آنها، نیروی انسانی است. اکثر کارکنان یک سازمان بیش از یک سوم از زمان شبانه‌روز خود را که درواقع با احتساب زمان خواب یک‌دوم از زمان مفید شبانه‌روز محسوب می‌شود در محل کار خود می‌گذرانند، محیطی که معمولاً در بهترین حالت تنها یک گلدان و پنجره است که نشانی از فضای خارج از دفتر دارد.



با توجه به اهمیت افزایش بهره‌وری برای یک سازمان  لازم است تا به حد کفایت به نیازهای نیروی انسانی دقت شود. یک محیط کار مولد و خلاق می‌تواند شورونشاط را در افراد سازمان تقویت کند و درنهایت آنها را تشویق به فعالیت بیشتر و کیفی‌تر کند. 


یک نیروی کار شاد، نیروی کار مولد است.


ممکن است شما در طول دوره ی کاری خود، دفاتری را دیده باشید که بسیار خسته کننده و دلگیر بوده اند، محیط هایی که نه تنها انرژی مثبتی به شما نمی دهند، بلکه هرچه انرژی دارید، از شما می ستاند. اما نمی توان این موضوع را به تمامی دفاتر کار بسط داد، چرا که در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا، دفاتری وجود دارند که طراحی بسیار زیبا، جذاب و خلاقانه ای دارند. به عنوان مثال، برای شرکت هایی مانند گوگل که نیازمند کارکنان خلاق، مستقل و هوشمند هستند، تلاش برای ایجاد محیطی جذاب و خلاقانه، یک مزیت رقابتی محسوب می شود. 




راه های مختلفی برای ایجاد دفتر کار متفاوت و خلاق برای کارکنان وجود دارد. به عنوان مثال، برخی از این دفاتر دارای تجهیزات ورزشی هستند که به کارکنان کمک می کند تا بدنشان را از حالت خمودگی خارج کنند. چرا که اغلب کارکنان بیشتر طول روز را پشت میز می نشینند و این موضوع آنها را خسته می کند.


برخی از دفاتر هم دارای اتاق هایی برای استراحت کارکنان هستند تا با انرژی بیشتری به میز کار خود بازگردند. تعدادی از مدیران منابع انسانی، دفاتری را طراحی کرده اند که کارکنان بتوانند در آن بازی کنند، شاد شوند و خلاقانه تر فکر کنند.


بعضی از ایده هایی که در این ادارات استفاده می شود، با ایده هایی که در طراحی های خانه ها صورت می گیرد، ارتباط تنگاتنگی دارد، لذا این امر سبب می شود که افراد در محیط کار خود، راحتی خانه را احساس کنند.


در ادامه توجه شما را به نمونه های موفق محیط کار خلاق برخی از کمپانی های معروف جلب می کنیم:


برای تماشای تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.