دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری

زیباترین آباژور ایستاده ای که به عمرتان دیده اید

آباژورها ازجمله وسایلی هستند که به شیک و به‌روز بودن خانه و دفتر کار، کمک شایانی می‌کند. حتی بسیاری از افراد از این وسیله‌ی روشنایی، برای جذاب شدن مکان‌هایی که گیرایی ندارند، استفاده می‌کنند، چراکه به نظر می‌رسد آباژورها، عاملی بسیار تأثیر گذار در لوکس شدن دکور رستوران‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و دیگر مکان‌های تبلیغاتی و خصوصی، محسوب می‌شوند.



باید توجه داشت که این وسایل ظریف و پیچیده، همان‌طور که روشنایی و زرق‌وبرق را برای مکانی فراهم می‌کنند، به‌راحتی می‌توانند شکسته شوند و خسارت ببینند. خوشبختانه باید گفت که طراحی جدید نیک رنلی، یعنی آباژورهای ایستاده و بازیگوش، راه‌حلی برای جلوگیری از سقوط این آباژورها حین فشار و ضربه است. درنتیجه استفاده آن در فضاهایی که در آن ها رفت و آمد صورت می گیرد، انتخاب هوشمندانه‌ای است. استفاده از این آباژورها به‌صورت دسته‌های چندتایی، با توجه به مکان موردنظر، جلوه منحصربه‌فردی به فضا می‌دهد. مثلاً یک دسته سه تایی در گوشه‌ای از اتاق‌خواب بزرگ، می‌تواند دکور بی‌همتایی باشد.




آباژور ایستاده نیک رنلی


آباژور ایستاده نیک رنلی دارای طراحی ویژه‌ای است که شامل دو قسمت کروی شکل می‌شود. این وسیله دارای میله‌ای نازک است که دو کره را به هم وصل می‌کند. کره‌ی زیرین که روی سطح زمین قرار می‌گیرد، تمام وزن این آباژور را به زمین منتقل می‌کند و سبب می‌شود تحت هر فشاری هم که باشد، نیافتد و مانند تاندون ساعت در رفت‌وآمد باشد. در اصل می‌توان این آباژور زیبا را یک نور بی‌سیم دانست که در هر جای منزل می‌توان از آن استفاده کرد.




داشتن درک درست از فرآیند تولید و همچنین دانش آگاهانه از تکنولوژی، سبب شده تا طراح این آباژور، یعنی نیک رنلی، به فکر ساختن چنین محصولی بیفتد که تمامی تصورات راجع به طرح و شکل یک آباژور و تعاملات آن با کاربران را به چالش بکشد. نتیجه‌ی این تفکر چیزی نیست جز یک آباژور مینی‌مالیستی و بازیگوش که به‌راحتی قابل شکستن نیست. درحالی‌که جنس کره‌ی پایینی از فولاد است، سر لامپ یعنی نیمکره‌ی بالایی از سیلیکون ساخته‌شده است. LED هایی که توسط حباب سایه‌ای پنهان‌شده‌اند، از طریق یک باطری تغذیه می‌شوند. خود لامپ را هم، زمانی که نیازمند شارژ است، می‌توان به پریز برق متصل کرد. روشن کردن آن نیز، به‌راحتی با یک ضربه به میله‌ی میانی یا سر لامپ امکان‌پذیر است.


برای کسب اطلاعات درباره ی طراح این کار، اینجا بخوانید.


برترین ست های مدیریتی

پیش از آنکه بحث را آغاز کنیم، این سؤال از خود بپرسید که زیبایی محیط کاری تا چه میزان برای شما اهمیت دارد؟ به نظر می‌رسد که در دنیای امروز، به همان اندازه که چیدمان محیط خانه مهم است، دکوراسیون محیط کاری نیز اهمیت دارد. اگر قرار باشد طی سال‌های متوالی به‌طور روزانه ساعات طولانی را در یک محیط به فعالیت کاری بپردازید، دکوراسیون و چیدمان عناصر مختلف در آن همانند منزل و اتاق خوابتان اهمیت پیدا می‌کند. با این حال، عناصر دکوراتیو مورد استفاده در یک محیط اداری، کاملاً با فضای منزل متفاوت است. در چنین فضایی،مبلمان اداری اعم از میز و صندلی و کتابخانه بیش از هر چیز دیگر، مورد نیاز و توجه قرار می‌گیرد. در نتیجه تناسب این وسایل با یکدیگر به لحاظ ابعاد، فرم و رنگ در ایجاد فضایی دلپذیر نقشی مؤثر دارد. این موضوع سبب شده تا طراحان مبلمان اداری تصمیم به ساخت ست‌هایی هماهنگ و جذاب بگیرند.




در یک محیط اداری قطعات مختلف نظیر میز، کردانزا، فایلینگ و کتابخانه علاوه بر زیبایی باید به لحاظ شکل و رنگ از ترکیبی هماهنگ برخوردار باشند و حالتی منظم و جذاب را به فضا ببخشند. بااین‌حال، این هماهنگی به‌هیچ‌عنوان نباید موجب ایجاد یکنواختی در محیط کاری شود. از سوی دیگر، برخلاف فضای منزل، در یک محیط اداری با محدودیت‌های زیادی اعم از مساحت و تنوع عناصر دکوراتیو مواجه هستیم. نتیجه آنکه گاه ناچاریم با چند وسیله محدود نظیر میز و صندلی و کتابخانه جلوه‌ای بی‌نظیر خلق کنیم. اینجاست که ست مبلمان اداری اهمیت خود را نشان می‌دهد. با این وصف، در این مطلب سعی داریم تا شمارا با 5 ست مبلمان اداریمتفاوت و منحصربه‌فرد موجود در بازار مبلمان خوگر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.





ست مبلمان اداری morbido ایده فرم

یک میز مدیریت، یک میز کنفرانس، یک بوفه و یک کتابخانه عناصر تشکیل‌دهنده این ست مبلمان اداری هستند. در ساخت تمامی قطعات این ست از منحنی‌های ملایم استفاده‌شده است که موجب تناسب این مجموعه با دکوراسیون‌های مدرن می‌شود. به‌منظور هماهنگی بیشتر، ساختار میز مدیریت morbido ایده فرم، کاملاً یکپارچه طراحی‌شده است. بااین‌حال، راحتی کاربر به‌هیچ‌وجه از یاد نرفته است، به‌گونه‌ای که با ایجاد یک منحنی در محل اتصال پایه‌ها فضای کافی برای قرار گرفتن پایه‌های صندلی فراهم‌شده است. افزون بر این، در قسمت کناری این میز نیز یک فضای کوچک برای قرار دادن اشیاء و وسایل در نظر گرفته‌شده است. این کمد کوچک بنا به انتخاب خریدار می‌تواند در سمت راست یا چپ میز قرار گیرد. میز کنفرانس این مجموعه نیز از ساختاری کاملاً متقارن برخوردار است که فضای کافی برای نشستن ۴ نفر را به‌راحتی فراهم می‌کند.


بوفه morbido ایده فرم با طرحی هماهنگ با میز مدیریتی، از 5 قسمت درب دار تشکیل‌شده که به ایجاد فضای منظم در اتاق کمک بسزایی می‌کند. شما می‌توانید از فضای روی بوفه نیز برای چیدمان لوح‌های تقدیر و یا اشیاء تزئینی و یا قرار دادن تلویزیون‌های LCD نیز استفاده کنید. کتابخانه این ست مبلمان اداری، کاملاً مشابه بوفه اما با ارتفاعی بیشتر ساخته‌شده است که حجم نسبتاً زیادی از پرونده‌ها و مدارک اداری را در خود جای می‌دهد. مخفی بودن دستگیره درب‌های بوفه و کتابخانه morbido ایده فرم، از ویژگی های جذابی است که مانع از برهم خوردن جلوه این ست اداری می‌شود.


لازم به ذکر است که تمامی اجزای ست مبلمان اداریmorbido ایده فرم، از چوب MDF ساخته می‌شوند که از استحکام و طول عمر بالایی برخوردار است. افزون بر این، به‌منظور افزایش مقاومت بدنه از رنگ پلی اورتان استفاده‌شده است.


ادامه در اینجا

بزرگترین نمایشگاه مبلمان اداری Hofex

یکی از بزرگتریننمایشگاه ها در ایران نمایشگاه مبلمان اداری Hofexاست که هر ساله  در دی ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار میشود و سال گذشته ششمین دوره ی این نمایشگاه برگزار شد. ماه آینده نیز از21 تا 14 دی ماه هفتمین دوره ی آن برگزار خواهد شد.


نمایشگاه مبلمان اداری Hofexنمایشگاهی منحصربه فرد در بازار مبل خاورمیانه به حساب می آید و هر ساله از سایر شهر های ایران و همچنین کشورهای دیگر از این نمایشگاه بازدید می شود. در ادامه نگاهی می اندازیم به جزئیات این نمایشگاه پرطرفدار.



نمایشگاه مبلمان اداری و رونمایی محصولات جدید

نمایشگاه Hofex عموما در 4 روزه برگزار می شود و یکی از جا افتاده ترین نمایشگاه ها در کشور به حساب می آید. در این نمایشگاه تولید کنندگان جدیدترین محصولاتشان را به نمایش می گذارند و ورود آن را به بازار اعلام می کنند. شرکت ها از چندین ماه پیش تلاش می کنند تا حتما نوآوری جدیدی در حوزه کالا و گاهی خدمات دستمایه حضورشان در نمایشگاه باشد.


نمایشگاه مبلمان اداری موقعیتی برای خرید عمده سازمان ها 

نمایشگاه Hofexیکی از بهترین موقعیت ها برای شرکت ها و سازمان هایی است تصمیم به خرید عمده دارند. آنها با مراجعه به این نمایشگاه از شرایط خرید و همکاری با برند های مختلف آگاه می شوند و از آلترناتیو هایی که برای خرید دارند مطلع می شوند.





نمایشگاه مبلمان اداری فرصتی برای تعامل میان عرضه کنندگان

تامین کنندگان و خدمات دهندگان به تولید کنندگان نیز از این فرصت استفاده می کنند تا با شرکت کننده ها ار تباط برقرار کنند و شروع همکاری جدیدی داشته باشند. گاهی میان دو تولید کننده یا بیشتر به واسطه مذاکراتی که درنمایشگاه صورت می گیرد همکاری های استراتژیک شکل می گیرد.  در واقع آنچه که بیشترین اهمیت را در برگزاری نمایشگاه هافکس دارد انگیزه های مشارکت کنندگان از حضور درنمایشگاه و نتیجه ای ست که برای مشارکت کنندگان رقم می خورد که می تواند شامل برندینگو معرفی نام های جدید تا اخذ نمایندگی و فروش محصولات و یا شروع همکاری های جدید باشد.


ادامه در اینجا

خوش آمد گویی

سلام




به اداره زیبا خوش آمدید


هدف ما در این وبلاگ، بررسی بهترین چیدمان اداری، مبلمان های اداری و بررسی بهترین محیط های اداری برای بهبود کارایی است.


امیدواریم با نظرات خودتان ما را در این راه همکاری کنید

اینگونه فضای اداری جذاب داشته باشیم

امروز فضای کسب‌وکار بسیار بیش از گذشته رقابتی شده و موفقیت یک کسب‌وکار درگرو عوامل مختلفی است که یکی از مهم‌ترین آنها، نیروی انسانی است. اکثر کارکنان یک سازمان بیش از یک سوم از زمان شبانه‌روز خود را که درواقع با احتساب زمان خواب یک‌دوم از زمان مفید شبانه‌روز محسوب می‌شود در محل کار خود می‌گذرانند، محیطی که معمولاً در بهترین حالت تنها یک گلدان و پنجره است که نشانی از فضای خارج از دفتر دارد.



با توجه به اهمیت افزایش بهره‌وری برای یک سازمان  لازم است تا به حد کفایت به نیازهای نیروی انسانی دقت شود. یک محیط کار مولد و خلاق می‌تواند شورونشاط را در افراد سازمان تقویت کند و درنهایت آنها را تشویق به فعالیت بیشتر و کیفی‌تر کند. 


یک نیروی کار شاد، نیروی کار مولد است.


ممکن است شما در طول دوره ی کاری خود، دفاتری را دیده باشید که بسیار خسته کننده و دلگیر بوده اند، محیط هایی که نه تنها انرژی مثبتی به شما نمی دهند، بلکه هرچه انرژی دارید، از شما می ستاند. اما نمی توان این موضوع را به تمامی دفاتر کار بسط داد، چرا که در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا، دفاتری وجود دارند که طراحی بسیار زیبا، جذاب و خلاقانه ای دارند. به عنوان مثال، برای شرکت هایی مانند گوگل که نیازمند کارکنان خلاق، مستقل و هوشمند هستند، تلاش برای ایجاد محیطی جذاب و خلاقانه، یک مزیت رقابتی محسوب می شود. 




راه های مختلفی برای ایجاد دفتر کار متفاوت و خلاق برای کارکنان وجود دارد. به عنوان مثال، برخی از این دفاتر دارای تجهیزات ورزشی هستند که به کارکنان کمک می کند تا بدنشان را از حالت خمودگی خارج کنند. چرا که اغلب کارکنان بیشتر طول روز را پشت میز می نشینند و این موضوع آنها را خسته می کند.


برخی از دفاتر هم دارای اتاق هایی برای استراحت کارکنان هستند تا با انرژی بیشتری به میز کار خود بازگردند. تعدادی از مدیران منابع انسانی، دفاتری را طراحی کرده اند که کارکنان بتوانند در آن بازی کنند، شاد شوند و خلاقانه تر فکر کنند.


بعضی از ایده هایی که در این ادارات استفاده می شود، با ایده هایی که در طراحی های خانه ها صورت می گیرد، ارتباط تنگاتنگی دارد، لذا این امر سبب می شود که افراد در محیط کار خود، راحتی خانه را احساس کنند.


در ادامه توجه شما را به نمونه های موفق محیط کار خلاق برخی از کمپانی های معروف جلب می کنیم:


برای تماشای تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید