کسانی که مطالب دکوراسیون و چیدمان را در بخش مطالب وب سایت ما دنبال میکنند، به خوبی میدانند که طراحی و دیزاین چیزی بیشتر از داشتن یک اتاق زیبا است.
عناصر گوناگون و بسیاری وجود دارند که باعث میشوند که یک فضا به خوبی احساس شود و می توانند تأثیرات قابلتوجهی بر نحوهی ارتباط ما با محیط اطرافمان داشته باشند.
در ادامه پنج روشی که می توان با آنها فضا را حس کنیم را مورد بررسی قرار می دهیم.
نویسندگان مجلهی محیطهای داخلی مری جو ویل، جیمز کروک و بروس ویل استدلال کردند که انسانها محیطهایی که در آن قرار میگیرند را در پنج حالت تجربه میکنند:
1. از طریق حواس، بینایی، لامسه، چشایی، شنوایی و بویایی
2. از طریق زمان و بهوسیله حرکت در محیط
3. از طریق استدلال یا تفکر، حافظه یا تخیل
4. از طریق احساسات، هم احساسات دلپذیر و هم ناخوشایند
5. از طریق پیشبینی یا انتظار
بسیاری از این حالات بصری، عمیقاً با یکدیگر در ارتباط هستند، اما ارزش آن را دارند تاکمی زمان برای شناسایی هر عنصر صرف کنید و ارزش آنها را در دکوراسیون خانه در نظر بگیرید.
احتمالاً بدیهی و واضحترین راه برای اینکه با محیط خانهمان ارتباط برقرار کنیم، درگیری با حواس ششگانه و به وجود آوردن بستری برای بهکارگیری ارتباط با آنها است.
طرحها و الگوها، رنگها، روشنایی و چیدمان محیطی، برای چشم ما جذاب و خیرهکننده هستند؛ شمعها و گل های خوشبو و جذاب برای بوییدن؛ بافتها و پلانهای محیط عاملی برای جذب حس لامسه؛ موسیقی، مکالمات و سکوت برای جذب حس شنوایی و غذاها و نوشیدنیها عناصری برای جذب و برقراری ارتباط با حس چشایی اند. یک خانهی راحت، عناصرش بهگونهای طراحیشده است که بتوانند احساس را منتقل کنند و درنتیجه انتقال احساس درست در هر بخشی میتواند منجر به انتخاب وسایل درست و خرید آنها شود.
مادامیکه میان مدرن بودن یا کلاسیک بودن گیر کرده اید و یا به طراحی تلفیقی از این دو سبک فکر میکنید، باید بدانید که "زمان" یکی از مهمترین عناصر در طراحی و چیدمان است. محیطهایی که با وسایل آنتیک و قدیمی پر شدهاند، پیش زمینهای عمیق و پرمحتوا دارند که متعلق به نسل عشاق قدیمی است؛ تفاوت چنین چیدمانی با فضایی پوشیده شده از مبلمان و دکوراسیون ساده بهوضوح حس میشود. اغلب اوقات ترکیب درستی از این دو چیدمان متفاوت، موجب خلق فضایی راحت و صمیمی میشود.
خانهای که در تصویر مشاهده میکنید، چیدمانی ترکیبی است از مبلمان آنتیک در کنار پوسترهایی به سبک آرت نووو و همچنین کاناپهای مدرن که در کنار یکدیگر سالن نشیمن سالهای ۱۹۶۰ را خلق کردهاند؛ فضایی رنگارنگ و پر از آرامش.
در کنار اهمیتی که "زمان" در چیدمان دارد، میتوانیم بگوییم که "فضا" میتواند عنصر مهمتری برای ایجاد و انتشار احساس در یک اتاق خاص باشد. نقشه و پلان در چیدمان بسیار مهم است و میتواند فرم ذهنیمان را در فضا بازتاب دهد و این قدرت را دارد که به خانه حس آزادی و جاری بودن یا به همان مقدار محدودیت و بسته بودن را القا کند.
هر فضایی نیازهای مختلف و متفاوتی دارد، اما وقتی به فضایی که در دسترس داریم فکر میکنیم، الگوهای جابهجایی را در نظر میگیریم، فاصلهای که باید بین مبلمان وجود داشته باشد و اهمیت وجود فضای منفی.
وجود کوچکترین شیء دارای معنا و مفهوم است و میتواند یک رابطه و وابستگی روحی و روانی به وجود بیاورد. برای بسیاری از افراد خاطرات یکی از مهمترین عناصر در چیدمان خانه به شمار میرود: ظروف غذاخوری مادربزرگ، میز بهجامانده از والدین، سوغاتیهای سفرهای مختلف، عکسهایی از رویدادهای مهم زندگی و ... .
زندگی ما با خاطرات درخشان است و خانه مهمترین جایی است که در کنار آرامشی که فراهم میکند؛ تمامی خاطرات را گرد هم جمع میکند و آنها را گرامی میدارد.
تصورات و تخیلات نیز بهاندازهی خاطرات اهمیت دارند. تصورات آن چیزی است که تصاویر ذهنی شمارا از محیط دلخواهتان ثبت میکند. زمانی که تصور میکنید فضای دلخواهتان به چه شکلی چیدمان میشود، در آن لحظه تصویری از نحوهی سازماندهی و چینش وسایلتان در ذهن ثبت کردهاید. این عوامل تضمین میکنند که خانه محیطی است که تأثیرات مثبتی دارد و در بهترین زمان بهصورت نامحسوس احساس راحتی و آرامش را درون ما و در زندگی روزمرهمان ایجاد میکند.
تخیل کردن عنصری است که شمارا خلاقتر میکند، به شما اعتمادبهنفس بیشتری میدهد و تواناییهای نهفتهی شما را برمیانگیزد. برای مثال من اخیراً نکاتی راجع به هیجان انگیز تر کردن خانه نوشتهام و فکر میکنم اینیکی از مهمترین بخشهایی است که میتوان یک خانه را در جهت رشد تغذیه کرد.
راجر و کریس اسمش را مبارزه با تاریکیهایشان گذاشتهاند و به دوباره ساختن محیط با دلایل خوب پرداختهاند. بعید است که بارنگ صورتی پررنگی که در تصویر میبینید، احساس شادابی و گرما نکنید.
این اتاق نمونه ی خوبی برای نشان دادن انتخابهای ساده و تأثیر گذار است. رنگ انتخابی برای سقف و کوسنها میتواند کاملاً احساسی که هنگام حضور در یک اتاق دارید را تغییر دهد.
روانشناسی رنگ بهصورت عمیقی تأثیر گذار است و حتی ممکن است آنقدر به وجودشان خو گرفته باشید، که قدرت اثرگذاریشان را متوجه نشوید.
بهجز رنگها، سایر عناصر نیز میتوانند احساسات شما را تغییر دهند. برای مثال سقفهای کوتاه احساسی را در شما ایجاد میکنند که اصلاً شبیه به حس منتقلشده از سقفهای بلند نخواهد بود. یا اتاقی که نورگیر است و نور طبیعی روز را به داخل میآورد با اتاقی که پنجرهای ندارد بهطور حتم حس یکسانی را منتقل نمیکنند.
به معماری خانه و معماری ذهن خودتان توجه کنید و همچنین تمام احساسی را که میخواهید در هر بخش از خانه به شما منتقل شود را بشناسید و درنهایت ببینید چقدر میتوانید آنها را دستهبندی کنید و جداگانه بررسیشان کنید و یا چطور میتوانید با یکدیگر ترکیبشان کنید.
گاهی اوقات شما میخواهید همهچیز دقیقاً همانطوری باشد که به نظر میرسد یا بهتر است بگوییم آنطوری که "باید" باشند.
راحتی و آسایش را توقعات و انتظارات ما به وجود میآورند. انتظارات یک فرد در مسائل مختلف میتواند در احساسات او تأثیر گذار باشد. برای مثال اینکه بتواند پیشبینی کند جای قاشقها کجاست یا اتاقخواب برای استراحت مناسب است یا نه، در کنترل احساسات فرد تأثیر گذار است. در دنیایی که اغلب مسائل با نگرانی و اضطراب همراه هستند، اگر بتوان چنین مسائلی را در خارج از خانه نگه داشت، خانه یک پناهگاه واقعی میشود.
اما شرایط دیگری نیز وجود دارد. گاهی برهم زدن نظمهای همیشگی، راههای جدیدی را ایجاد می کنند که میتوانند مخرب نباشند. برای مثال قرار دادن قاشقها بر روی میز قدیمی بهجای گذاشتن در کشوهای درآور، تغییر کوچکی است اما میتواند بخشی از خلاقیتی را که شما لازم دارید، جبران کند. انتخاب رنگی خارج از چارچوب فکریتان شاید به نظرتان برهم زدن اصول و خواستهتان باشد، درصورتیکه میتواند هیجانی که ظاهراً گمش کردهاید را، به شما و محیط اطراف بازگرداند.
با طرحها و نقشها بازی کنید، مبلمان را با یکدیگر ترکیب کنید، به دیوارهای خالی چیزهای مختلف بیاویزید و هر چیزی که در اطرافتان میبینید را دستخوش تغییراتی کنید. این بار که وارد خانه میشوید حس ماجراجویی خواهید داشت و در تمامی جزئیات معنا و مفهومی که خودتان ایجاد کردهاید را میبینید.
منبع:
https://www.femanom.com/بهداشت-و-پزشکی/کرایولیپولیز؛-روش-لاغری-غیر-تهاجمی
تعداد اندکی از انسانها با یک نگاه منحصر به فرد در طراحی و دکوراسیون متولد میشوند. بسیاری نیز با یادگیری مهارتهای لازم، به خوبی از عهده طراحی و چیدمان فضاهای مختلف برمیآیند؛ هرچند این کار به زمان و تمرین زیادی نیاز دارد.
با این حال، اگر در طراحی دکوراسیونمنازل هیچ سر رشتهای ندارید و به هر دلیل نمیتوانید زمان کافی برای یادگیری اصول آن صرف کنید، مطالعه تکنیکهایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، به شما در چیدمان اصولی فضای منزل کمک خواهد کرد. این قواعد و جزئیات به اندازهای راحت هستند که هر کسی میتواند آنها را به اجرا درآورد.
از قانون اعداد فرد استفاده کنید
شاید تا پیش از این با قاعده اعداد فرد و به ویژه عدد 3 در عکاسی آشنا شده باشید. در واقع با نگاهی به رفتار انسانها میتوان دریافت که آنها با اعداد فرد بیشتر انس میگیرند و در این بین عدد 3 از محبوبیت بالایی برخوردار است، به گونهای که بسیاری از داستانهای مشهور جهان نظیر سه تفنگدار، سه دلقک و سه خوک کوچک، فرشتگان چارلی و ... سه قهرمان دارند.
در طراحی دکوراسیون منزل نیز اعداد فرد از هماهنگی و جذابیت بصری بیشتری برخوردارند. به عقیده سیسیلیا واکر (Cecilia Walker)، طراح دکوراسیون داخلی، «اشیایی که در قالب اعداد فرد چیده میشوند جذابتر، به یاد ماندنیتر و مؤثرتر از چینش زوج هستند».
این قاعده به شما کمک میکند تا بتوانید اشیایی با اندازه، شکل و جنسهای متنوع را در کنار یکدیگر بچینید. فراموش نکنید، این اشیا باید در یک مورد به هم شباهت داشته باشند.
به عنوان مثال، ظرف هایی که در تصویر روبرو مشاهده میکنید ارتفاع و محتوای متفاوتی دارند اما به لحاظ جنس همگی از شیشه و حصیر ساخته شدهاند.
همچنین سیسیلیا واکر معتقد است که قانون اعداد فرد در دکوراسیون ممکن است در برخی مواقع مؤثر نباشد. در واقع هدف از اجرای این اصول ایجاد محیطی غیریکنواخت است و در صورتی که اشیا کاملاً به یکدیگر شباهت داشته و یا به کلی از هم متفاوت باشند، احتمالاً قانون اعداد فرد به درستی اجرا نشود.
نقطه کانونی اتاق را پیدا کنید
نقطه کانونی یکی از قسمتهای مهم در هر فضای دکوراتیو است. این نقطه دقیقاً جایی است که توجه شما با ورود به اتاق خواب یا سالن به آن جلب می شود و تمام اشیا نیز در پیرامون آن قرار میگیرند. اگر در دکوراسیون منزل و چینش خانه خود با مشکل مواجه هستید، یافتن نقطه کانونی هر قسمت از خانه میتواند شروع خوبی باشد.
بسیاری از منازل از نقطه کانونی برخوردارند: یک پنجره با نمای زیبا، یک شومینه و یا یک تلویزیون بزرگ همگی میتوانند به نقطه کانونی تبدیل شوند. با این حال اگر منزل شما فاقد این نقطه است، باز هم میتوانید با استفاده از نکات زیر یک کانون مناسب برای آن خلق کنید:
یکی از دیوارها را به رنگی متفاوت درآوردید و پس از آن آثار هنری نظیر تابلو، عکس یا باکسهای دیواری را به آن بیاویزید.
ابتدا تصمیم بگیرید که از فضای مورد نظر برای چه کاری میخواهید استفاده کنید و سپس نقطه کانونی خود را خلق کنید. برای مثال تلویزیون در یک اتاق نشیمن میتواند به نقطه کانون تبدیل شود. همچنین اگر میخواهید از یک اتاق برای مطالعه استفاده کنید، یک کتابخانه را به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید.
در برخی مواقع میتوانید یک مبلمان بزرگ چند نفره را نیز به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید. معمولاً این روش در فضاهایی با مساحت قابل توجه اجرا می شود.
همچنین میتوانید یک قطعه بزرگ از آثار هنری نظیر مجسمه، تابلو و یا یک آینه بزرگ را نیز به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید.
پس از انتخاب یا ایجاد نقطه کانونی باید سایر وسایل را در کنار آن قرار دهید. به خاطر داشته باشید که باید از رنگ اصلی به کار رفته در نقطه کانونی در سایر عناصر دکوراتیو موجود در محیط نیز استفاده نمایید.
به عنوان مثال در تصویر روبرو شومینه به رنگ سفید است که با دیوارهایی به رنگ قرمز حالتی برجسته پیدا کرده است. سایر عناصر نظیر گلدانها، مبل، فرش و دیوارهای کناری نیز به رنگ سفید انتخاب شده اند.
قواعد اندازهگیری اولیه را بدانید
هنگامی که نوبت به آویختن پرده یا چیدن مبلمان میرسد اغلب ما دقت لازم را به خرج نمیدهیم؛ اما در واقع اندازهگیریهای خاصی برای تزئینات وجود دارد که فضای منزل را زیباتر جلوه میدهند.
بهتر است میان میزهای عسلی و مبلهای راحتی فاصلهای در حدود 15 سانتیمتر ایجاد شود تا جلوه آنها با یکدیگر تداخلی نداشته باشد.
لوازم دکوراتیو نظیر قاب عکس هنگام نصب بر روی دیوار باید حدودا در راستای نگاه شما باشند؛ بنابراین، فاصلهای در حدود 1.5 متر از سطح زمین برای نصب قاب عکسها مناسب است، چراکه به راحتی توسط افراد دیده میشوند. اگر این لوازم دکوراتیو چند تکه هستند (مانند ستهای 3 تایی قاب عکس) یکی از آنها به عنوان نقطه مرکزی باید در راستای نگاه شما باشد و سایر قطعات بالاتر، پایینتر و یا همراستا با آن قرار گیرند. همچنین اگر لوازم دکوراتیو آویزی بر روی دیوار پشت مبل راحتی نصب می شود نباید بیش از دو سوم عرض مبل پهنا داشته باشند.
شیوه صحیح نصب پرده در دکوراسیون داخلی
عرض پردهها بهتر است 3 تا 7 سانتیمتر بیشتر از لبههای پنجره باشد تا در صورت تابش نور مایل از ورود مستقیم آن به داخل اتاق جلوگیری کنند. همچنین پردهها باید حدود 10 سانتیمتر بالاتر از پنجرهها نصب شوند. اگر میخواهید پنجرههای منزل خود را بزرگتر و گستردهتر جلوه دهید میتوانید ارتفاع نصب پرده را بیش از 10 سانتیمتر بالای پنجره نیز در نظر بگیرید، اما بهتر است این میزان از 20 سانتیمتر تجاوز نکند. ضمنا میتوانید عرض پردهها را تا 30 سانتیمتر بیشتر از لبه پنجرهها افزایش دهید.
فاصله تلویزیون تا مبلمان به اندازه آن بستگی دارد. بهترین فاصله ممکن میان تلویزیون و مبلمان به اندازه دو برابر قطر صفحه نمایش آن است. با این وصف، تلویزیونهای بزرگ برای اتاقهای کوچک چندان مناسب نیستند.
برای فرش و قالیچه نیز چند قاعده اساسی وجود دارد که به آنها اشاره خواهیم کرد:
اگرفرش اندازه بزرگی دارد، میتوانید پایههای مبلمان را بر روی آن قرار دهید اما باید فضایی در حدود 30 تا 45 سانتیمتر از هر چهار سوی اتاق خالی باشد.
بسیاری از طراحان دکوراسیون ترجیح میدهند که دو پایه جلو مبلمان را بر روی فرش قرار دهند. در این شیوه هماهنگی میان اجزای مختلف به خوبی حفظ می شود و فضای خالی از فرش نیز به حداقل مقدار ممکن میرسد.
با این اصول اندک، شما میتوانید تغییرات گسترده ای در چیدمان منزل خود پیاده کنید و همانند حرفه ای ها، تعادل فضا را حفظ کنید.
منبع:
https://www.khooger.com/book/دانستن-این-اصول-برای-دکوراسیون-بهتر-خانه-کارتان
ترکیب آنها با روشهای سنتی بافندگی از گوشههای مختلف جهان، چراغهای دستبافت منحصربهفردی طراحی و تولید میشود. این ایده ابتدا توسط Alvaro Catalán de Ocón، که خود یک طراح است، شکل گرفت.
این روزها مقدار بسیار زیادی زباله پلاستیکی در تمامی نقاط کره زمین وجود دارد که متأسفانه روز به روز بر مقدار آن افزوده میشود. خبر بد این است که در بسیاری از مناطق منابع مناسب و کافی برای جمع و بازیافت این زبالهها وجود ندارد. در مناطق استوایی این مشکل بسیار شدت گرفته است زیرا بارانهای استوایی پلاستیکها را به سمت رودخانهها هدایت میکنند که در نهایت آنها به دریا میرسند و این زبالهها روی اقیانوس شناور خواهند شد. با وجود اهمیت و جدیت این مشکل، هیچ کشوری مسئولیت این اتفاق ناخوشایند را قبول نمیکند و در راستای بهبود آن قدمی بر نمیدارد.
در این پروژه به جای بازیافت پلاستیک، استفاده دوباره از آن پیشنهاد میشود. نقطه شروع این پروژه، تناقض موجود در بطریهای پلاستیکی PET است، یعنی عمر کوتاه استفاده از آنها اما مدت زمان طولانی لازم برای تجزیه آنها به مواد اولیهشان!
علاوه بر انرژی لازم برای تولید محصولات، بازیافت آنها را نیز باید در نظر گرفت. با این وجود محصولات ساخته شده از این جنس به دلیل قیمت مناسب و کاربردی بودنشان به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. هدف این پروژه پیدا کردن راهکاری است که در طولانی مدت بتوان از پلاستیک ها استفاده کرد. فرایند مناسب و راهکار درست میتواند به تبدیل پلاستیکهای زائد به محصولاتی مرغوب، محبوب و با عملکرد مناسب کمک کند.
ایده اولیه این روش از همزن بامبو که متعلق به جشن چای مخصوص ژاپنی ها است، الهام گرفته شده است. این دو روش نقاط مشترک بسیاری دارند، به عنوان مثال در هر دو آن ها از یک متریال استفاده می شود و در نهایت محصولی یکپارچه به دست می آید. همچنین هر دوی آن ها یک ساختار اصلی بافته شده دارند و یک سطح با قابلیت چرخش. با استفاده از ترکیب این دو و پیچش های موجود در آن، این محصول میتواند به فرم مورد نظر برسد.
بطری های پلاستیکی میتوانند بارها مورد استفاده قرار گیرند، راه های بسیاری برای این کار وجود دارد اما در این پروژه تصمیم گرفته شد تا این پلاستیک ها، یکی از پر مصرف ترین محصولات تولیدی، با کمک یکی از قدیمی ترین و سنتی ترین روش ها ،به چراغ های سقفی تبدیل شوند.
در این روش از قسمت بالا و درپوش بطری برای اتصال قطعات الکتریکی استفاده شده است، قسمت گردنی آن به عنوان پایه و از بدنه هم به عنوان سطحی برای انجام بافت استفاده میشود.
یکی از فرضیه های این پروژه این است که در این روش میتوان یک مشکل بزرگ جهانی، یعنی زباله های پلاستیکی، را با رویکرد فعالیت های محلی (بافتن سبد) حل کرد.
بافتن سبد و تکنیک های بافت یک سنت و هنر دست قدیمی است که در بسیاری از نقاط دنیا از زمان های قدیم مرسوم بوده است. این بافته ها روشی برای انتقال دانش، فرهنگ و عقاید گذشته هستند که میتوان آن ها را با امکانات امروزی تطبیق داد. هدف این پروژه صرفا تولید محصولی جذاب و مدرن نیست، بلکه بافتن روش کاری است که در آن رویکرد های انسان شناسانه وجود دارد.
هویت هر فرهنگ و قومی که در این پروژه همکاری کرده است در این لامپ ها دیده می شود. رنگ ها، متریال های افزوده شده، نرمی و سختی، ظرافت و بسیاری دیگر از ویژگی ها در محصول وجود دارند که نشان دهنده فرهنگ الهام گرفته شده از آن هستند.
هدف این پروژه تولید محصولاتی مدرن، جذاب و محبوب است که با روش های سنتی و محلی گره خورده باشند. این محصولات در تعداد بالا تولید خواهند شد که ترکیبی از محصولات صنعتی با هنر دست هستند.
طی این فرایند هدف نشان دادن اهمیت و معضل زباله های پلاستیکی و افزایش آگاهی در مورد آن و همچنین احیای روش های سنتی و بازیابی آن ها است. در این پروژه نشان داده شد که طراحی میتواند در حل مشکلات و تولید محصولاتی پرکاربرد و مناسب با شرایط انسان ها و زمین تاثیر بسزایی داشته باشد.
منبع:
رنگ طلایی از جمله زیباترین و جذابترین رنگها در طراحی دکوراسیون داخلی خانههای امروز به شمار میرود که طرفداران زیادی هم دارد. این رنگ با درخشش چشمگیری که دارد، جلوهی بینظیری را به دکوراسیون خانه شما میبخشد.
ما در این مطلب، 14 راه ساده برای به کار بردن رنگ طلایی در دکوراسیون خانه را به شما پیشنهاد می دهیم که میتوانید با کمک این ایدههای ساده و ارزان دکوراسیون خانه خود را زیباتر کنید. با ما همراه باشید.
در تصویر بالا آشپزخانهای با ترکیب رنگی سفید و طلایی را مشاهده میکنید. استفاده از رنگ طلایی در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه باید بسیار خلاقانه و هنرمندانه باشد. معمولاً اکثر طراحان دکوراسیون داخلی پیشنهاد میکنند در به کار بردن از رنگ طلایی در آشپزخانه نباید افراط کرد. همانطور که در تصویر مشاهده میکنید، از رنگ طلایی در لوستر آشپزخانه، دستههای کابینت و شیرآلات استفاده شده است که در کنار هم ترکیب منحصر به فردی را به وجود آورده اند. شما نیز می توانید با الگو برداری از این ترکیب، در آشپزخانه ی خود از طلایی بهره ببرید.
استفاده از رنگ طلایی در سرویسهای بهداشتی بسیار چشمگیر و زیبا است، چرا که این رنگ قادر است جلوه ی فضا را خاص و ویژه کند.
تنها کافی است از چند اکسسوری یا آینه طلایی رنگ استفاده کنید یا حتی خودتان دست به کار شوید و بخش هایی را که مقدور است و آب کمتر به آن می خورد با اسپری طلایی رنگ کنید. به همین آسانی!
وسیله ی طلایی رنگ دیگری که در فضا همانند معجزه عمل می کند، کتابخانه است. کتابخانه و کتابهای داخل آن خود یک اثر هنری را در فضای خانه شما ایجاد میکنند.
گاهی اوقات برای تغییر دکوراسیون، میتوانید از تغییراتی در کتابخانه شروع کنید. فقط کافی است یک کتابخانه مینیمال طلایی رنگ به بخشی از هال و پذیرایی اضافه کنید و فضای خانه خود را به یک فضای دلنشین تبدیل کنید.
یک ایدهی بینظیر دیگر استفاده از کارتونهای بدون استفاده در خانه برای درست کردن نگه دارنده کتابها است.
این ایدهی خاص چهرهی متفاوت و زیبایی را به کتابخانه شما میبخشد، فقط کافی است کارتونهای بازیافتی را به شکل نگه دارندههای کتاب برش بزنید و آن را با اسپری طلایی کنید. به همین آسانی می توانید از رنگ طلایی در چیدمان خانه بهره ببرید.
استفاده از قاب عکسهایی به رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی خانه برای اکثر افراد، خاطرات زیبای سالیانی نهچندان دور را تداعی می کند.، آن سالهایی که تنوع در قاب عکسها کم بود و استفاده از قاب عکسهای دور طلایی مرسوم بود.
با استفاده از این قاب عکسها در چیدمان دکوراسیون خانه خود، حس نوستالژی را در خانه ایجاد کنید، ضمن آنکه از تم طلایی نیز بهره برده اید.
اتاقخواب یکی از مهمترین فضاهای هر خانهای است که ما بیشتر وقت خود را در آنجا میگذرانیم. به همین دلیل در انتخاب دکوراسیون این محیط باید نهایت دقت را به عمل آوریم.
استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون اتاقخواب جرات و جسارت زیادی میخواهد، بهخصوص اگر با رنگ مشکی همراه شود. در صورتی که از رنگ طلایی در اتاق خواب به درستی استفاده شود، فضای خواب بسیار زیبا و جذابی به وجود می آید.
برای رسیدن به این مقصود، می توانید از لوستر طلایی، نصب آینه طلایی در بالای تخت و وسایل دکوراتیو به این رنگ، بهره ببرید.
استفاده از یک میز بار طلایی میتواند زیبایی دکوراسیون خانه شما را دوچندان کند و تغییر زیادی را در خانه شما ایجاد کند.
امروز استفاده از میزهای بار در چیدمان دکوراسیون داخلی خانهها بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. عدهای از افراد به دلیل کوچک بودن منزلشان از این میز استفاده نمی کنند، در صورتی که این میز در محیطهای کوچک هم میتواند بسیار کاربردی باشد.
بی شک شما میتوانید با یک میز بار کوچک طلایی رنگ در اتاق نشیمن، تغییری شگرف ایجاد کنید.
استفاده از گلدانها در چیدمان دکوراسیون داخلی خانه برای داشتن یک محیط دلپذیر انتخاب خوبی است. گاهی اوقات با خرید یک گلدان طلایی میتوانید زیبایی و جذابیت رنگ طلایی را به دکوراسیون خانه خود اضافه کنید و از درخشش آن لذت ببرید.
ایده دیگر برای استفاده از رنگ طلایی، انتخاب عناصر طلایی رنگ حمام است. به عنوان مثال می توانید دیوارها و سنگ روشویی را سفید انتخاب کنید و با افزودن عناصر طلایی به فضا، زیبایی این محیط را دو برابر کنید. همانطور که در تصویر مشاهده میکنید استفاده از رنگ طلایی در شیرآلات و آینه این فضا را زیباتر کرده است.
استفاده از آینههای زیبا به رنگ طلایی بر روی دیوار اتاق نشیمن و یا ورودی خانه، انتخابی مناسب برای بهره گیری از این رنگ در خانه است. یک آینه خورشیدی همانند تصویر بالا می تواند یک گزینه ی مناسب و جذاب برای دکوراسیون داخلی خانه شما باشد، ضمن آنکه بسیار کاربردی است.
درخشش رنگ طلایی عنصر کلیدی برای اضافه کردن زیبایی و شکوه به دکوراسیون داخلی هر خانهای است. با اضافه کردن یک میز تلویزیون با پایههایی به رنگ طلایی جلوه بیشتری به فضای خانه خود ببخشید.
استفاده از رنگ طلایی جایگزین بسیار مناسبی برای صندلیهایی از جنس کروم و یا آلومینیوم در یک فضای کاملاً سفید است. این ترکیب، درخشش دلنشینی را در فضا منعکس می کند.
استفاده از میزهای عسلی به رنگ طلایی، زیبایی و شکوه را برای دکوراسیون خانه شما به ارمغان میآورد. گاهی اوقات با اضافه کردن یک آباژور به رنگ سفید و شمعهایی به رنگ طلایی همانند عکس مقابل، می توانید زیبایی این میز را چند برابر کنید.
برای به کار بردن رنگ طلایی در اتاق نشیمن، می توانید از چوب پرده های طلایی رنگ استفاده کنید. به این منظور لازم نیست که چوب پرده ها را تعویض کنید، بله کافی است آنها را با اسپری مخصوص رنگ کنید تا فضای زیباتری ایجاد کنید.
همانطور که در تصویر مقابل مشاهده میکنید، استفاده از چوبپردههایی به رنگ طلایی در این فضای سرد و ساده، درخشش زیبا و جذابی در محیط ایجاد کرده است.
منبع:
https://www.khooger.com/book/14راه-ساده-برای-کاربردن-رنگ-طلایی-دکوراسیون-خانه
در طراحی دکوراسیون منزل، استفاده از رنگ سال برای دیوارها، سقف و وسایل منزل برای برخی از افراد بسیار مهم است. زیبایی و به روز بودن از عوامل مهمی است که افراد را به استفاده از رنگ سال در دکوراسیون داخلی ترغیب می کند.
جالب است بدانید که هرسال، موسسه ای معتبر برای سال جدید رنگی را به عنوان رنگ سال معرفی می کند. امسال نیز مانند روال گذشته موسسه Pantone رنگ سال را معرفی کرد و اینبار قرعه به نام بنفش افتاد.
Pantone نام شرکتی است که در شهر کارلستات نیو جرسی قرار گرفته است و به دلیل داشتن سیستم مخصوص رنگ (PMS) که فضایی رنگی اختصاصی است، در دنیای رنگ و چاپ بسیار شناخته شده است و به عنوان تعیینکننده غیررسمی رنگ سال، شهرت جهانی دارد.
از این سیستم شاخص رنگ گاهی در تولید رنگ و پارچه و پلاستیک نیز استفاده میشود تا رنگ ها از استاندارد مشخصی پیروی کنند.
با استفاده از این استاندارد رنگ، تولیدکنندگان در مکانهای مختلف میتوانند به سیستم پانتون مراجعه کنند تا مطمئن شوند رنگ مورد استفاده آنها، همان رنگی است که در خروجی کار می خواهند.
شرکت Pantone، شرکت خصوصی است که در سال 1956 توسط لورنس هربت افتتاح شد و
در سال 1960 سیستم تطبیق پنتون را به جهان معرفی کرد.
به مرور زمان این سیستم در جهان شهرت پیدا کرد و تمام کارخانه های رنگ بر اساس سیستم رنگ پنتون رنگ های خود را وارد بازار جهانی کردند.
شرکت Pantone در سال 1962 به غول بزرگ در دنیای رنگ در عرصه بینالملل تبدیل شد.
لورنس هربت با تمام مشکلات اقتصادی و رقبای قوی توانست این شرکت را سرپا نگاه دارد و با کمک خیرین و سرمایه داران یهودی، سرمایه اولیه شرکت را از رقم 50000 هزار دلار به نیم میلیون دلار در سال برساند.
سیستم تطبیق رنگ هربت در شرکت پنتون سبب شد مشکلات این صنعت پایان یابد.
در دهه 1970 میلادی با وارد شدن علوم کامپیوتری به صنعت چاپ، روال شرکت پنتون به کلی تغییر کرد و این شرکت فرمولاسیون جدیدی را برای رنگ جوهر کامپیوتری به بازار جهانی معرفی کرد.
هربت با مدیریت و طرز تفکر خودش توانست در سال 1978 سرمایه شرکت را به سالی دو میلیون دلار برساند.
با گسترش روز افزون صنعت دیجیتال و کامپیوتر در دهه 90 میلادی، شرکت پنتون به حوزه دیجیتال و رنگ کامپیوتری وارد شد. در سال 1991 اولین گام برای صنعتی شدن رنگ در سیستم رایانه ای برداشته شد.
کمی بعد این شرکت، سیستم رنگ نساجی خودش را به بازار معرفی کرد و قالب رنگ خود را به 1701 پالت رساند.
موسسه پنتون در سال 1993 توافقنامهی همکاری را با شرکت نرم افزار ونتورا و هیولت پاکارد امضا کرد. طی این توافق، هر سه سرمایه گذاری را برای تولید نرم افزاری برای سیستم عامل UNIX در حوزه صنعت چاپ و رنگ آغاز کردند.
پنتون فراتر از آینده
قرارداد تولید نرم افزار با سیستم عامل UNIX، از دوران خودش سالها جلوتر بود، زیرا با وجود سیستم عامل هایی مانند مکینتاش شرکت اپل و ویندوز شرکت مایکروسافت، شرکت پنتون این برنامه تشخیص سطوح رنگی را برای سیستم لینوکس پایه ریزی کرد.
اما این دو غول کامپیوتری (اپل و ماکروسافت) بیکار ننشستند و برنامه های خود را برای جبران عقب ماندگی خود در صنعت چاپ و رنگ پیاده سازی کردند.
در سال 1991 شرکت پنتون استانداردهای تازهای را در صنعت چاپ دیجیتال معرفی کرد.
شرکت اپل که با سیستم عامل مکینتاش خود توانسته بود در دهه 90 میلادی، به پر درآمدترین شرکت خصوصی و مستقل در ایالت متحده تبدیل شود، پیشنهاد قرار داد 2 میلیون دلاری با شرکت پنتون داد.
شرکت پنتون به ناچار این قرار داد را امضا کرد و توانست سرمایه خود را به سالی حدود 10 میلیون دلار برساند.
شرکت اپل اولین نرم افزار رنگ دیجیتال که از سیستم رنگی استاندارد شرکت پنتون استفاده کرده بود را، در سال 1994 وارد بازار جهانی کرد.
این نرم افزار که تنها با سیستم عامل اپل مکینتاش سازگار بود، در آن زمان مسئولیت ساخت تجهیزات الکتریکی و سخت افزاری با شرکت IBM-PC بر عهده داشت.
بعدها نیز مایکروسافت با پنتون قرار دادی مبنی بر تولید نرم افزارهایی مانند:
نرم افزار ColorWeb
نرم افزار OfficeColor
نرم افزار ColorDrive
را منعقد کرد.
کم کم شرکت های چاپ و بسته بندی نیز ، خواهان استفاده از سیستم رنگ دیجیتال پنتون شدند.
در اواخر سال 1990، توافق همکاری دیگری با شرکت پنتون بسته شد. این بار نوبت شرکت Intergraph بود که با این موسسه همکاری کند.
با سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری شرکت Intergraph، یک شرکت زیر مجموعه ای به نام Purup الکترونیک تاسیس شد.
شرکت Purup الکترونیک به بزرگ ترین شرکت طراحی بسته بندی و چاپ دیجیتال در دهه 90 میلادی تبدیل شد.
بعدها این شرکت؛ توانست جدیدترین خطوط بسته بندی طراحی و مونتاژ چاپ را به دنیا معرفی کند.
در سال 1992، اولین چاپگر لیزری وارد بازار آمریکا شد که طراحی و تامین جوهر و سیستم تشخیص رنگ این چاپگرها، به موسسه پنتون واگذار شد.
در این زمان موسسه پنتون، سیستم تطبیق رنگ خود را به شرکت های ادوبی، بیتی، دنبا مولتی اد، ، کوارک، و ونتورا فروخت.
در سال های 1993 تا 1995 موسسه پنتون اولین سیستم رنگ با فرمت WYSIWYG را برای چاپگرهای لیزری و نرم افزارهای عکاسی معرفی کرد و در نهایت در سال ۲۰۰۱، پالت رنگ خود را به ۱۷۵۷ عدد رساند.
انتخاب رنگ سال بسیار مهم است، کاری که تنها توسط مؤسسه پنتون صورت میگیرد.
مؤسسه پنتون (Pantone) به لطف سامانه هماهنگ سازی پنتون (PMS) و ترکیب رنگهای اختصاصی خود، زبان زد خاص و عام است.
این شرکت درخشان، هر سال جلسات تخصصی را برگزار می کند تا با در نظر گرفتن عوامل متعدد، پشت درهای بسته رنگی را برای سال جدید انتخاب کند.
کدهایی که از سوی این شرکت تعریف می شوند، بینالمللی هستند و به گرافیستها، چاپخانهها و طراحان مد کمک می کند تا بتوانند از ترکیب رنگی یکسانی در کار خود استفاده کنند.
سبز Greenery، در جلسه تخصصی پنتون به عنوان رنگ سال ۲۰۱۷ انتخاب شد. این رنگ جدید، طیفی احیاکننده و حیات بخش دارد که آن را نماد سرآغازی جدید میدانند.
با ترکیبی از رنگهای سبز و زرد، سبز Greenery برگهای شاداب اوایل بهار را میسازد. مشاهده چنین طیف رنگی، در بیننده حس طراوت ایجاد می کند و آنها را به سمت تنفسی عمق سوق می دهد که نشانگر ورود اکسیژن به بدن و شور و نشاط است.
رنگ بنفش برای سال ۲۰۱۸ نیز از سوی پنتون انتخاب شد که به عبارتی Ultra Violet ۱۸-۳۸۳۸ نام دقیق تر این رنگ است.
این رنگ از جمله رنگ های خوش ترکیبی است که می تواند با رنگ های مختلف، ترکیب های زیبایی بسازد و در عین ایجاد شادی، بسیار آرامش بخش است.
در زمان های قدیم بنفش را رنگی خاص و ناب میدانستند و فقط افراد معروف و ثروتمند و خانواده های آنها می توانستند از آن استفاده کنند.
در عکس بالا شما می توانید رنگ برتر سال های گذشته را مشاهده کنید.
منبع:
https://www.khooger.com/book/درباره-شرکت-panton-رنگ-سال-بیشتر-بدانید